MIKOR KELL ELKÉSZÍTENI A MARKETINGELEMZÉST?

Tévhit: a marketing elemzés követő jelleggel definiálja a vállalkozás marketing problémáját, és a legjobb, ha azt valami független megbízott végzi el.

Legalább évente egyszer, a tervezési ciklus elején célszerű egy nagyon alapos helyzetelemzés elvégzése, minden olyan fontos befolyásoló tényező figyelembevételével, melyek hatással vannak a vállalkozás marketing tevékenységére.

Külső szakértők bevonása helyett a marketingelemzést a vállalkozás saját menedzsmentjének kell elkészíteni, ki-ki a saját kompetenciája, és területe szerint.

Mivel a marketing elemzés célja, a vállalkozás marketing céljainak és stratégiájának meghatározása, ezért hasznos egy olyan eszköz, amely segít rendszerezni a fő megállapításokat. Ez az eszköz a SWOT analízis, amely összefoglalja, és rendszerezi az elemzés megállapításait, magában foglalva a belső erősségeket, ill. gyengeségeket, és azok kapcsolatát a külső lehetőségekkel és kihívásokkal.